Hmm mad ...

1. august 2009

Alder:
4 mdr.

Hmm mad ...

Hej Helen.. så er jeg her igen..; )

Tak for dine tidliger svar...

Lidt baggrund´s info får du lige

Louie er nu 4.5 mdr vejer 8.3 g er 69 lang.. kææmpe bebsen..så hen fejler bestemt ik noget på den konto!!
Han har haft megen besvær med at sove om dagen, som vi har snakket om tidliger.. vågner stadig efter 45 min, men er dog for et meste til at få til at sove nemt igen, det er kommet takt med at vi laver hans mme med johannesbrødskerne mel. og særligt after grøden er kommet på banen. Det har stoppet det meste af tilbageløb han var plaget af..
han begyndte at smage på grød, da han var 3.5 mdr og spiser det nu med stor iver.

Problemet ligger dog i jeg er bange for han ik får nok væske-
Han GIDER bare IKKE sine flasker mere.. overhovedet!! han blir ked og sur og tvær efter alt fra 10-40 ml( har prøvet andre mærker for at se om det var smagen).
De eneste flasker der glider ned er nat flaskerne som varierre fra et til to måltider. så der får han med ...

Annonce

... sikkerhed 400-425ml dsgligt.

Min tanke er om det er ok han snart får 3.grød/grøntsags (da han pt er ope på 2) måltider eller?? han spiser ske med med stor iver og vil altid gerne spise det..

han følger egentlig meget godt dine dagplaner for hans alder, dog uden alle de flasker ..
han bliver puttet til natten ca 20 med en flaske som han ik altid vil have (når han sover er jeg begyndt at give ham den i søvne.
sover så nogen gange til kl 01 hvor han spiser 200-225 ml mme og fpe mad igen mellem 05-06, og sover så videre til ca 07.
andre gange springer han måltidet over kl 01 og får så mad ca 05
idat fik han flaske kl 01 og sov videre til 07, og ville ik have flaske.. prøvede igen et par hgange mellem 07-08.30.. uden hel- så pga han pev og var tvær fik han grød ca 8.30 og spiste det med stor tilfredshed,,,

så hvordan får jeg mere væske i ham og er det ok han spiser ske mad ca 3 gange dagligt i så tidlig en alder..
what to do....??

Mange hilsner
Tilde

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"